En... actie!

Zet eens twee glazen op tafel, eentje met limonade en eentje met dampende thee. Naar welk glas blijf je kijken?

Ons oog is gemáákt voor het detecteren van beweging. We lezen maar wat graag het dansen van de damp.

Video en animatie zijn prachtige vormen om informatie over te brengen, omdat het verhaal zich voor ons oog ontvouwt. Bovendien bedienen ze alle relevante zintuigen: het oog met beeld, het oor met gesproken tekst en het gevoel met begeleidende muziek.

Daarmee is video de meest complete communicatievorm.


Ik lever

  • Filmpjes voor web, nieuwsbrieven en social media
  • Animaties, met name gericht op data-visualisatie en het overbrengen van informatie
  • Hulp bij het schrijven van scripts en het kernachtig verwoorden van jouw verhaal

Ik gebruik

  • Een spiegelreflex-camera met een breed arsenaal goede lenzen voor full HD filmopnames
  • Voor video-montage: Sony Movie Studio en Adobe After Effects
  • Voor 2D-animatie: Adobe After Effects, Photoshop en Illustrator
  • Voor 3D-animatie: voornamelijk Modo van The Foundry

Animaties & video's

Campagne tegen fietsendiefstal

Voor de gemeente Utrecht maakte ik een animatie voor een campagne tegen fietsendiefstal.

Praktische tips, met vaart en een knipoog verbeeld, om het dieven lastig te maken er met je stalen ros vandoor te gaan.

 

iLapse

Stel je voor dat je ruimte en tijd met je vingers kon bedienen, bijvoorbeeld op een iPad. Dat is het uitgangspunt van onderstaande animatie.

Basis van het filmpje is een grote serie foto's (een zgn. time-lapse), die ik daarna bewerkt en geanimeerd heb in Adobe Photoshop en After Effects.